Jump to content

International Out and About


TheRolyPoly
 Share

Recommended Posts

On 10/29/2020 at 1:57 PM, ED2 said:

 

You're probably right, because I looked at the TV schedules for Election Day, and CBC, CTV, and Global are actually broadcasting US election coverage on their broadcast networks.

 

  • CBC: The CBC TV network will be obliterating their primetime schedule on all stations on Tuesday Nov 3. starting at 8 PM ET/5PM PT. Their coverage will go through the night all the way to 6 AM local time on each CBC station, to make way for the local morning simulcast with CBC Radio One, and children's programming at 7 AM.
     
  • CTV: The main CTV network will also be pre-empting a majority of its primetime schedule. Their news special is scheduled to start at 8 PM ET/5PM PT, except on CTV Edmonton and Calgary where the news special will start at 7 PM MT after the local 6 PM news. Their broadcast is also scheduled to end at 11 PM ET/8PM PT, where the eastern CTV stations are scheduled to air the CTV National News and CTV Local News afterwards. The western CTV stations (BC/AB/SK/MB) are scheduled to air random Big Bang Theory/Goldbergs/Jann repeats until CTV News starts at 11 PM local time. I would guess that if the situation warrants, all those programs will be pre-empted by the news special.
     
  • Global: The Global TV network will not be airing a news special during primetime; they are scheduled to air "Solo: A Star Wars Story" at 8PM local/7PM CT, followed by local news at 11 PM/10PM CT.  However, Global News is airing a news special immediately after the late local news, and is currently scheduled to go until 2:35 AM ET/12:35 AM MT across most the network (it may go past that if the situation warrants).
    • Global News at 11 is being extended to 1 hour on Global's eastern stations just for this evening, as Late Night with Stephen Colbert will not run at its usual 11:35 PM timeslot. So the news special will air at 12 AM AT on Global Halifax/NB, and 12 AM ET on Global Toronto/Ontario/Montreal. All other stations in AB, SK, and MB will air the special at 12 AM MT (Alberta), 11 PM CT (Sask/MB).
    • Global BC /Okanagan is not scheduled to air the special according to the TV guides, but if the election is still developing, Global BC might join the show in progress. 

CityTV and the independents (CHCH, CHEK, etc.) will probably have regular programming (on CHCH, it’s the movie The Ides of March), though I’m sure they’ll have updates throughout the night followed by their local news, which may be extended to an hour for additional election coverage.

Link to comment
Share on other sites

On 11/1/2020 at 10:36 AM, johnnya2k6 said:

CityTV and the independents (CHCH, CHEK, etc.) will probably have regular programming (on CHCH, it’s the movie The Ides of March), though I’m sure they’ll have updates throughout the night followed by their local news, which may be extended to an hour for additional election coverage.

 

Citytv doesn't do news updated during primetime. I also doubt that Citytv will do any extended coverage after their 11 PM (they already do 1 hour of news at 11 PM 7 days a week, they end up repeating the same news stories throughout the hour). CHEK and CHCH will most likely feature the election during their late night news, but with their limited resources it's unlikely they'll do anything special .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Piers Morgan certainly made headlines these past two days, but over in Australia, Samantha Armytage actually made dramatic headlines for herself last week after she abruptly resigned from Sunrise, the top-rated morning program on Seven Network.

 

Armytage infamously made callous remarks about the Aboriginal community and the merits of adopting Aboriginal children into white families on the program back in 2018, which later forced the network to settle a defamation case. She also often fought against the tabloids, even compelling an apology from the Daily Mail after they themselves ran an infamous story on her, but still remained tabloid fodder throughout her tenure. 

 

Sydney Morning Herald

Australian Broadcasting Company (ABC)

The Guardian Australia

Link to comment
Share on other sites

She has also enraged a lot of Aussies with her frequent and unsolicited remarks against lockdowns due to virus while interviewing various leaders. Her most recent “wtf” moment came last month after doing an interview for a magazine feature in which she seemingly called TV executives egomaniacs and made references to working harder than mothers. That seems to have been the tipping point for 7.

Link to comment
Share on other sites

The Australian regional TV affiliation switch of 2016 is about to be reversed.  The Nine Network and WIN Television have announced a minimum 7-year affiliation agreement, with WIN paying 50% of its advertising revenue to Nine as an affiliation fee. The now-former affiliate group, Southern Cross Television, will by default end up with Network Ten. The switch will occur in June.

 

Nine changes regional TV partners and signs deal with WIN - Mediaweek

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 1/29/2021 at 9:36 PM, LTSC1980 said:

V network in Francophone Canada was rebranded as Noovo in August 2020, however currently the network retained the outsourced anchor-less newscasts, NVL, as of 2021:

 

 

 

And here's the launch of their new, in-house newscast:

 

 

Here's a part of the YouTube description from Emarsee, who uploaded the clip:

 

Quote

"Le Fil" (The Wire) is Noovo's (formerly TQS and V) second attempt at an in-house news program. From 1989 until it's cancellation in 2008, the television network had a news operation known as "Le Grand Journal". Starting in 2017, the network aired an out-sourced newscast known as "NVL" and that was cancelled upon the launch of "Le Fil". Here are the opening minutes of Noovo's new newscast (or should I say Noovo nouveau) as anchored by Noémi Mercier. I'm pretty sure the beginning of the tease was cut off. I was recording it off the web stream, so I have no idea if that's how it actually appeared on air. The newscast began with an interview with Quebec Premier, François Legault. At 5:30, the newscast in regions outside Montreal begin their local opt-outs, with the Bell Media O&O in Quebec City, Shebrooke, Trois-Rivières, and Saguenay editions anchored by Lisa-Marie Blais and regional affiliates presumably having their own editions.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

CBC News Network recently got new graphics and, well... I can see bits and pieces of The National's package rubbing off on it, but how they've laid out the bottom bars and L3s seems a little weird. I almost expect the colored bar (here orange for the morning show, though more yellowish in other rolling news programming) to do something like the old Gannett graphics with the rundown...

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Next Sunday, the UK will see the launch of its first ever 24-hour news channel since the launch of Sky News in 1989 and BBC News (24) in 1997, with the launch of the GB News channel. GB News is backed mostly by Discovery, but also by think-tank Legatum and hedge fund manager Paul Marshall. The channel is led by former BBC star presenter Andrew Neil, who acts as chairman and lead presenter of a prime time slot, and former Sky News Australia director Angelos Frangopoulos.

 

Although it is expected to be right-wing and pro-Brexit-leaning, and it is being compared to Fox News, it is adhering to the stricter impartiality restrictions made by Ofcom, and, as a result, the channel is offering a dual programming concept similar to that of Sky News Australia, with hard news in daytime and punditry in prime time, it pledges even to be less "shouty" than Fox. The channel will have a line-up of stalwart presenters like Neil, Colin Brazier, Simon McCoy, Alastair Stewart and Kirsty Gallacher, alongside a range of other established presenters and journalists, like Rosie Wright (ex-Euronews), Darren McCaffrey (ex-Sky) and Gloria de Piero (ex-GMTV and more recently Labour MP), alongside established politicians and pundits, like Michelle Dewberry, Mercy Muroki, Alexandra Philips, Naka Akua and Dan Wooton. Comedian Andrew Doyle and conversationist Neil Oliver complete the line-up of star presenters.

 

The channel is being FTA from the start, available on all major platforms (Freeview, Freesat, Sky, Virgin, Youview...) and it will also stream live online on their website and social media. The YouTube live stream will be available outside the UK. GB News is also attempting to launch a SVOD streaming service akin to Fox Nation, where exclusive content from their presenters will be available.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

And so it went... GB News launched last night with an hour-long show led by Andrew Neil and introducing their presenters, as well as the first edition of its opinion show Tonight Live with Dan Wootton. The launch was very messy: during most of the launch night, sound was out of sync with the picture, additionally, the studio built in their Paddington HQ suffers from bad lighting and sound problems, and their PTZ cameras were out of focus during the introduction program. Theses problems clearly came from their studio, as playout is outsourced to Red Bee Media and, otherwise, everything works fine.

 

When the Dan Wootton program began, some of this technical difficulties were solved, however, the most critical (the sound out of sync, for example) still remained. At times, content was still ongoing when, suddenly, commercial breaks (without break bumpers, the standard in the UK) appeared. Wootton's show is very Fox-like, and after the first day it is already being compared to Tucker Carlson by many local media critics and insiders. This is no surprise, as Wootton was editor of The Sun and had a show on talkRADIO (a Murdoch-owned talk radio station in the UK). However, this Fox-like style of ranting and promoting conspiracy theories goes against their promise of not being "shouty", and might be enough to run afoul of Ofcom's very strict impartiality guidelines (to which Fox News succumbed in the UK, resulting on Sky UK dropping the channel).

 

This video features the full four hours of launch night with the launch program and the Dan Wootton pundit show.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

And it has been a rocky first month for GB News, as the channel has become fodder by viewers and media alike, with its programming being beset by many technical problems, including vision and sound out of sync, poor lighting at the station's studio (designed by office design studio Morgan Lovell), sound and vision outages, and botched format changes, including moving all programming to the soft set, and dropping the Fox & Friends-like format of its morning show in favour of a more conventional style. Additionally, there have been compliants of overtalking in a negative way about taking the knee, which has been already made by English athletes to protest racial injustice.

 

This led to a hot water situation when, during a Saturday morning slot, presenter and former government spokesperson Guto Harri did the gesture on-air in solidarity with the England football team. This caused GB News to suspend the presenter, describing the event as an "unacceptable breach of our standards". Harri, which also works with ITV Wales, promptly resigned. However, ratings fell to a record low, even to the point of registering the equivalent to hashmarks. In the aftermath, founding programme director John McAndrew, which championed a concept focusing on "regional news and talk", also resigned, and chairman and lead presenter Andrew Neil is out on vacation since late June, being filled in by Colin Brazier in his primetime slot (he is set to return in September). Presenter Alastair Stewart is also out, this time, due to health issues.

 

In the midst of this, line-up changes are already being made. Since July 19, former UKIP and Brexit Party leader and LBC broadcaster Nigel Farage has been the lead anchor of a 7pm commentary show, Farage, which airs Monday-Thursday. The show follows Michelle Dewberry's slot, shortened to two hours. Although the right-wing punditry is still part of the show, Farage's style is less shock-jock-like, taunting and aggressive than those of other GBN commentators. There is also a quite gimmicky segment, Talking Pints, where Farage and a guest politician debate about the day's political stories while drinking some beer. The show, professionally produced unlike many GBN shows, did had some incidents however, where pundit-reporter Tom Harwood was attacked by protesters using swear words, however, Mr. Farage did manage the incident in a very courteous way. Here's a look a the first show:

 

 

Additionally, the weekend edition of Tonight Live has had a commentator change: comedian and pundit Mark Dolan joined the station to present that edition, with Dan Wootton remaining Monday-Thursday. The content under Dolan has become more shock-jock-like, which is no surprise, however, as Dolan was presenter on Murdoch-owned radio station talkRADIO, where Wootton also worked. The launch weekend presenter, Naka Akua, has moved to weekend afternoons to present an human interest led show, which is set to debut soon. Additionally, hourly newsbreaks are set to be introduced from September, and improvements to the studio are being developed.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

The BBC has undergone a major rebranding, with a tweaked corporate logo and new on-air presentation elements.

 

It is a phased rollout, though; only BBC Four officially got new idents (still carrying on the quadrants theme they've had for a while now), with all the other channels mainly being limited to new promos/etc.  As pointed out, the very first program to air wound up (Breakfast) still having an intro with the old logo on it.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Rede Globo, a Brazilian powerhouse that had a habit of clinging to old design trends for decades past their sell-by date (although they got a bit better at embracing modern design trends in the mid-2010's), recently unveiled a major revamp to their brand identity. They had been rebranding and reorganizing a lot of their divisions, and had been slowly rebranding as TVGlobo since late-2020, but now it's official.  It has a very neumorphic look that has unsurprisingly drawn many comparisons to the equally-massive BBC rebrand.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Last week Grupo Bandeirantes in Brazil hired long time former RecordTV journalist and anchor of "Jornal da Record" Adriana Araújo. She'll make her debut to the Band's family of networks next year.

https://www.band.uol.com.br/entretenimento/adriana-araujo-e-a-mais-nova-contratada-do-grupo-bandeirantes-de-comunicacao-16465714

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using TVNewsTalk you agree to the Terms of Use and Privacy Policy.